??? ???? ???? ?????? ? ????? ???? ???? ?? ???



قهوه اسپرسو نوشیدنی دلپذیری است که این روزها در اکثر نقاط کشور به یک کافی شاپ تبدیل شده است. قهوه اسپرسو نیز یکی از محبوب ترین قهوه های جهان است.

شاید از مهمترین دلایل محبوبیت آن می توان به سرعت بالای فرآیند تهیه اسپرسو، غلظت بالای تولید قهوه، تاثیرگذاری و سرعت بالای تاثیر آن بر روی بدن اشاره کرد. در حال حاضر دستگاه های زیادی در ایران و جهان برای دم کردن این قهوه فوق العاده ساخته می شود. دستگاهی با قابلیت تولید قهوه اسپرسو با کیفیت های مختلف با گاز یا برق.

در این مقاله به طور خلاصه به تاریخچه قهوه اسپرسو و چیستی آن می پردازیم. بیایید طرز تهیه قهوه اسپرسو با استفاده از وسایل برقی را بیاموزیم. در نهایت نکاتی را برای حرفه ای تر شدن در ساخت این معجون زیبا به شما خواهیم داد. با ایلجا گابی همراه باشید.

اما با توجه به اطلاعات دقیق این درس می توانید آموزش تهیه قهوه اسپرسو با قهوه ساز روگازی موکاپوت را در مقاله ای متفاوت بخوانید.

قهوه اسپرسو چیست؟

طرز تهیه قهوه اسپرسو

طبق تعریف رایج پذیرفته شده اسپرسو، به نوعی قهوه قوی اشاره دارد که توسط آنجلو مولیندو در میلان ایتالیا در اوایل قرن بیستم اختراع شد.

به طور خلاصه داستان تولد این روش دم کردن قهوه از این قرار است که پس از محبوبیت قهوه در بین همه مردم، بسیاری از آنها فرصت کافی برای صبر کردن برای آماده شدن قهوه را نداشتند. بنابراین، یک روش سریعتر باید جایگزین شود. در همین حین آقای موریندو دستگاه اسپرسوساز را اختراع کرد تا کارگران ایتالیایی بتوانند به سرعت قهوه خود را تهیه کنند.

البته باید به خاطر داشت که قهوه اسپرسو مدل دانه های قهوه نیست. در عوض، چگونه قهوه درست کنیم. فرآیند تهیه دانه های آسیاب شده قهوه با عبور آب جوش نزدیک به نقطه جوش. اسپرسو همچنین اساس تهیه بسیاری از نوشیدنی ها مانند کاپوچینو، کافه لاته، کافه ماکیاتو، کافه آمریکایی و غیره است.

میزان کافئین موجود در اسپرسو در واحد حجم نسبت به سایر نوشیدنی ها بیشتر است. این نیز به این دلیل است که آنها در اکثر مواقع به مقدار کم سرو می شوند. به طور کلی، 80 تا 150 میلی گرم کافئین در یک اسپرسو 60 میلی لیتری وجود دارد. اگرچه در یک قهوه استاندارد با حجم 240 میلی لیتر 95 تا 200 میلی گرم کافئین وجود دارد.

قهوه است. این روش نیاز به آسیاب بسیار ریز دارد و با دستگاهی به نام قهوه جوش جازو یا ترکی انجام می شود. اکنون این موضوع در مورد قهوه اسپرسو نیز صدق می کند.

به طور کلی، اسپرسو روشی است که در آن آسیاب قهوه خوب است. در حین پخت، آب جوش با فشار زیاد از دانه های آسیاب شده عبور می کند. البته در دهه های اخیر با تخصص در صنعت قهوه، فرآیند برشته کردن قهوه برای انواع دم کردن نیز اهمیت پیدا کرده است.

بنابراین، روسترهای تخصصی در سرتاسر جهان دارای پروفایل های مخصوص برشته کردن قهوه برای روش اسپرسو هستند

عوامل متغیر در تهیه قهوه اسپرسو

برای تهیه یک اسپرسوی عالی و ایده آل باید نکاتی را رعایت کنید. عواملی که ما آنها را عوامل متغیر می نامیم. برخی از این عوامل در بیشتر روش های دم کردن قهوه و همچنین روش تهیه قهوه اسپرسو صدق می کند. اما برخی فقط برای قهوه اسپرسو هستند. حال این موارد را در زیر بررسی می کنیم.

آب: بیش از 90 درصد قهوه استخراج شده را آب تشکیل می دهد. بنابراین طعم اسپرسوی شما تا حد زیادی به آب مصرفی بستگی دارد. رسوبات و مواد معدنی موجود در آب کیفیت قهوه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به دستگاه و تجهیزات آسیب می رساند. اگر در حال حاضر با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نمی کنید، بهتر است هر چه زودتر آب مصرفی خود را بشناسید.

ابزارهای اندازه گیری سختی و سایر داده های آب معمولاً دستگاه های گران قیمتی هستند. با این حال، می توانید اطلاعات مربوط به مصرف آب را از اداره آب شهر یا ایالت خود درخواست کنید. سپس اگر میزان رسوبات و مواد معدنی ناخواسته زیاد باشد می توانید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید. با این حال، آب معدنی با سختی 100 تا 180 ممکن است انتخاب بهتری باشد.

درجه آسیاب: قبل از شروع به تهیه قهوه، لازم است آن را آسیاب کنید. بسته به روش تهیه قهوه، میزان آسیاب قهوه نیز متفاوت است. اگر خودتان قهوه را آسیاب می کنید، هنگام تهیه قهوه اسپرسو باید آن را به صورت ریز یا به اصطلاح Finely آسیاب کنید. بنابراین، وقتی پودر قهوه را زیر انگشتان خود لمس می کنید، کمی زبری مانند دانه های نمک احساس می کنید.

مراقب باشید که اگر آسیاب خیلی ریز باشد، آب از بین آنها عبور نکند و قهوه عملا بسوزد. اگر درشت تر از مقدار مناسب باشد، آب خیلی سریع از تفاله های قهوه عبور می کند و استخراج به درستی انجام نمی شود.

مقدار یا مقدار مصرف: برای تهیه اسپرسو دوتایی بهتر است از 18 تا 21 گرم پودر قهوه استفاده کنید. با مصرف بیشتر قهوه، این افزایش بر کیفیت کلی قهوه توزیع شده و طعم آن تأثیر می گذارد. با آزمایش می توانید مقدار قهوه را با توجه به ذائقه خود تعیین کنید. البته توجه داشته باشید که نباید زیاد قهوه اضافه کنید زیرا باعث ایجاد مشکلاتی مانند فشار به پمپ دستگاه، تحویل نامناسب قهوه و تلخی بیش از حد می شود.

پرس (تامپینگ): یکی از عوامل مهم در تهیه قهوه اسپرسو، پرس قهوه یا به اصطلاح پرس است. این عمل که توسط دستکاری انجام می شود، جریان آب را محدود می کند و در نتیجه آب به قهوه نزدیک می شود. پرس قهوه بخشی جدایی ناپذیر از تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز است. به همین دلیل است که بسیار مهم است

میزان فشرده‌سازی قهوه بستگی به میزان فشاری دارد که بر روی تامپر وارد می‌کنید. فشار توصیه شده برای پرس قهوه 30 پوند است که برابر با 13.5 کیلوگرم است. همچنین می‌توانید با مقاله‌ای در مورد کوبیدن قهوه و نحوه استفاده از آن مشورت کنید تا نحوه درست کردن قهوه خود را یاد بگیرید.

اگر دستگاه شما این ویژگی را دارد، می توانید با آزمایش دماهای مختلف و انتخاب بهترین دما، نتایج را با هم مقایسه کنید. اگر دستگاه شما قابلیت تنظیم دما را ندارد کافیست به سازنده اعتماد کنید و پس از روشن شدن دستگاه صبر کنید تا کاملا گرم شود.

حجم آماده سازی قهوه: در قهوه دم کرده میزان پودر قهوه ورودی (استفاده شده) و آب ورودی اندازه گیری می شود. اما در قهوه اسپرسو میزان ورود (استفاده شده) و خروج قهوه را اندازه می گیریم.

بسته به مقدار قهوه ای که استفاده می کنید و اندازه سبد دستگاه شما، صرف نظر از وزن فنجان، یک وعده قهوه باید حدود 30 گرم باشد. البته اگر می خواهید دقیق تر بشوید بهتر است نسبت هایی که عادی شده را در نظر بگیرید. مانند نسبت 1 به 2 که می گوید، برای مثال، اگر 18 گرم قهوه در پرتافیلتر خود دارید، باید حدود 36 میلی لیتر آن را استخراج کنید.

زمان: با دوز تجویز شده و نتایج حدود 25 تا 35 ثانیه طول می کشد تا استخراج کامل شود. اگر این بار لیوان شما نیمه پر است شروع بدی نیست و حتی دفعه بعد با تمرین و دقت بیشتر. همان نتیجه را خواهید گرفت.
مشاهده متن کامل:https://www.entekhabcenter.com/coffee-maker-price


[ بازدید : 5989 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 1 شهريور 1402 ] [ 14:45 ] [ خلاصه نویس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر