میگرن خود را در خانه درمان کنید


هیچ چیز بدتر از سردردهای مکرر و ناتوان کننده نیست. همه مبتلایان به میگرن این را به خوبی درک می کنند. میگرن یک مشکل عصبی است که باعث سردردهای شدید می شود. مبتلایان به میگرن ممکن است با هر حمله میگرنی ساعت ها یا روزها این وضعیت را تجربه کنند و حتی ممکن است حالت تهوع را تجربه کنند.

هیچ درمانی برای میگرن به جز قرص میگرن آمریکایی وجود ندارد، اما راه هایی برای کاهش شدت بیماری یا مدیریت مدت آن وجود دارد. در این مقاله سعی داریم چند راه ساده برای کاهش درد میگرن ارائه دهیم.


راه های مختلفی برای درمان میگرن وجود دارد. شما می توانید دارو را طبق توصیه پزشکان مصرف کنید و رژیم غذایی خود را دنبال کنید تا احتمال این اتفاق کاهش یابد. برخی از درمان های خانگی نیز به کاهش درد در روزهایی که به پزشک یا دارو دسترسی ندارید کمک می کند. در زیر به ۷ روش درمان خانگی میگرن می پردازیم:

در آرامش و ساکت بخوابید و از شلوغی و سر و صدا پرهیز کنید

ماساژ ملایم نواحی دردناک به خصوص شقیقه ها و ماساژ پیشانی. برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند که ماساژ گردن و شانه می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و به کاهش درد کمک کند.

کمپرس سرد را روی پیشانی قرار دهید

از تلفن همراه، تلویزیون، ماهواره و وسایل الکترونیکی دوری کنید

مدیتیشن و یوگا

سرگرم کننده خوردن

هر روز آب بیشتری بنوشید و از کم آبی بدن خودداری کنید

زنجبیل بخور

زنجبیل، این ریشه تند و خوراکی، می تواند برای درمان بسیاری از اختلالات فیزیکی استفاده شود. بنابراین اگر میگرن دارید باید زنجبیل بجوید. بله بجوید! اگرچه بسیاری از توصیه‌های پزشکی می‌گویند که چای زنجبیل بنوشید، اگر میگرن دارید باید زنجبیل بجوید. وقتی زنجبیل می جوید، تولید لیپید در سلول ها افزایش می یابد. لیپیدها می توانند اعصابی را که به درد پاسخ می دهند آرام کنند. می توانید به راحتی از شر میگرن کشنده خلاص شوید. زنجبیل یکی از گیاهان دارویی غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که به طور گسترده ای در تهیه دارویی استفاده می شود.

ویتامین های گروه B

ویتامین B به کاهش دفعات میگرن کمک می کند. همچنین دریافت کافی این ویتامین از شدت بیماری می کاهد.

چای های شفابخش

بسیاری از گیاهان مانند چای نعناع، ​​چای زنجبیل و فلفل قرمز می توانند درد میگرن را کاهش دهند. وقتی هر سه این گیاهان را با هم ترکیب کنید، دم کرده ای دریافت می کنید که یک مسکن ضروری است. برخی افراد از ترکیب لیمو و اسطوخودوس کمپرس یا پماد درست می کنند و آن را روی ناحیه دردناک قرار می دهند.

روغن سبزیجات

یکی از راه های کاهش درد میگرن، ماساژ سر و به خصوص ناحیه دردناک است. برخی افراد با کمک مقداری روغن ماساژ می دهند تا این ماساژ موثرتر شود. برخی منابع حتی پیشنهاد می کنند که استفاده از روغن اسطوخودوس برای استنشاق می تواند به کاهش سردرد کمک کند. ماساژ با روغن اسطوخودوس نیز در تسکین دردهای میگرنی موثر است. علاوه بر این، ماساژ دادن کمی روغن آویشن روی پیشانی به کاهش سردرد کمک می کند.

پنج ماده غذایی موثر در کاهش درد میگرن

برخی از گیاهان و غذاها ممکن است به تسکین میگرن کمک کنند.

دارچین: دارچین یکی از ادویه هایی است که می توان از آن به عنوان مسکن درد میگرن استفاده کرد. پودر دارچین را با آب مخلوط کرده و خمیری درست کنید. روی پیشانی و شقیقه ها مالیده و ماساژ دهید.

ریحان: چای ریحان از دیگر دمنوش هایی است که می تواند دردهای میگرنی را کاهش دهد.

سرکه سیب: سیب و سرکه آن درمان معجزه آسایی برای درد کرونا است. سرکه سیب مخلوط با عسل و لیموترش به کاهش درد کمک می کند.

نمک دریا: یکی دیگر از ترکیبات ساده و جادویی برای درمان میگرن.

نعناع: یکی دیگر از دمنوش های گیاهی که برای درمان میگرن استفاده می شود.

اخرین حرف

با توجه به نظر کارشناسان فرازطب، بهترین راه برای درمان میگرن، اتخاذ یک سبک زندگی سالم است. سبک زندگی سالم همراه با سبک زندگی سالم و دوری از التهاب و صدا بهترین کمک در درمان میگرن است. همانطور که در ابتدا گفتیم، میگرن یک مشکل عصبی است و باید از تحریک عصبی جلوگیری کنید. به طور کلی باید از عواملی که باعث میگرن می شوند اجتناب کرد. پرهیز از مکان های شلوغ و ایجاد محیطی امن و آرام یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای تسکین میگرن انجام دهید.



[ بازدید : 887 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 22 دی 1402 ] [ 7:31 ] [ خلاصه نویس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر