توجه! بی اختیاری ادرار علامت هشدار دهنده این بیماری است



همه افراد و همه سنین باید هر 6 ماه یکبار سونوگرافی با مثانه پر و خالی انجام دهند. این غربالگری را می توان با مراجعه به پزشک عمومی و انجام یک آزمایش ساده ادرار انجام داد. به متخصص کلیه و مجاری ادراری ارجاع خواهید شد. این کار به راحتی از بروز بیماری های خطرناک در آینده جلوگیری می کند و همچنین از آسیب جدی به کلیه ها جلوگیری می کند. این بیماری بیشتر در زنان بالای 35 سال که حاملگی های چند قلو یا جراحی لگن داشته اند و یا برای فشار خون بالا که باعث سرفه و افزایش فشار شکمی می شود، مصرف می کنند و شیوع آن بین 18 تا 50 درصد است، بیشتر است. عامل شیوع این بیماری خانم های خانه دار ساکن در آسایشگاه سالمندانی هستند که دارای انواع بیماری ها و اختلالات حرکتی هستند.

اگر در اثر سرفه، عطسه، خندیدن یا ورزش و هر گونه فعالیت بدنی دچار بی اختیاری و نشت ادرار شود و در انجام فرایض شرعی اختلال ایجاد کند، مسافرت و مسافرت خارج از منزل و فعالیت های ورزشی و فعالیت های معمول او را با مشکل مواجه می کند. او از بی اختیاری ادرار رنج می برد. بی اختیاری ادرار زنان مشکلی است که میلیون ها زن در سراسر جهان از آن رنج می برند و اکثر این بیماران به دلیل شرم و حیا این مشکل را با کسی در میان نمی گذارند در حالی که بسیاری از موارد بی اختیاری ادرار خفیف تا شدید را می توان به صورت سرپایی درمان کرد. آنها تحت درمان. ضعف عضلات لگن اغلب به دلیل بارداری، یبوست موقت و گذرا، سیگار کشیدن، افزایش سن، چاقی و بیماری های عصبی مانند ام اس نیز باعث بی اختیاری ادرار می شود. در این روش بدون باز کردن شکم و از طریق مجرای ادرار تحتانی، با دستگاه مخصوص، بخیه های مثانه و رحم را به جلوی شکم آورده و زیر پوست می بندند و اندام های داخلی لگن را به سمت بالا می کشند. با کمک ستون فقرات . بیهوشی انجام می شود. نصف و میزان عود فقط 2 درصد است، در حالی که میزان عود در روش های معمولی 40 درصد است، بنابراین این روش بسیار ایمن تر و موثرتر است.

انواع بی اختیاری ادرار

نوع اول:

بی اختیاری ادرار مربوط به اورژانس است، زمانی که بیمار احساس نیاز به ادرار می کند و قطرات ادرار می ریزد و تا رسیدن به توالت نمی تواند ادرار خود را کنترل کند. این شکل از بی اختیاری در کودکان و زنان جوانی که آسم بسیار قوی دارند نیز دیده می شود.

نوع دیگر:

بی اختیاری ادرار استرسی شایع ترین نوع بی اختیاری ادراری است که در آن بیمار هنگام سرفه، عطسه، خنده، دویدن، ورزش یا بلند کردن وزنه های سنگین ادرار نشت می کند. بارداری، زایمان یا قاعدگی می تواند باعث این نوع بی اختیاری ادرار شود. pull در دوران قاعدگی به دلیل کمبود هورمون استروژن، این وضعیت بسیار شایع است و هر روز تعداد زیادی از زنان پس از قاعدگی با این نوع ادرار به پزشک مراجعه می‌کنند که در زنانی که مکرر زایمان می‌کنند و در افراد مسن شایع‌تر است. . سن

نوع سوم:

ترکیب نوع 2 فوق الذکر (مخلوط) به این صورت است که هر دو مثانه به اندازه کافی فعال نیستند و گردن مثانه کافی نیست و در خانم ها اغلب دیده می شود که فرد اصلاً هوس ادرار را احساس نمی کند و نمی کند. مدام ادرار کنید

کشت ادرار در آزمایشگاه نوبل اصفهان انجام می شود. برای درمان بی اختیاری باید به فوق تخصص اورولوژی مراجعه نمایید.


بی اختیاری ادرار در سالمندان:

اول: افراد بالای 60 سال اغلب از فشار خون رنج می برند و داروهای ضد فشار خون را مصرف می کنند که میزان ادرار را افزایش می دهد و داروهایی مانند کاپتوپریل مصرف می کنند که باعث سرفه می شود و همه اینها باعث فشار می شود.بیش از حد معمول برای مثانه. .

ثانیاً: از دست دادن خاصیت ارتجاعی در مثانه و عضلات پا و همچنین کند شدن سیستم عصبی.

بازرسی بسیار مهم است

مثانه یک اندام عضلانی است که ادرار را ذخیره می کند. وقتی فرد احساس ادرار را حس می کند، تقریباً 250 تا 300 سی سی ادرار جمع آوری می کند و در شرایط مناسب ادرار را تخلیه می کند.

اگر مثانه کار طبیعی خود را انجام ندهد، فرد دچار تکرر ادرار می شود. اختلالات مربوط به هر یک از وظایف پر کردن، تخلیه یا حفظ فشار در حین پر شدن که باعث آسیب های مخاطی و عضلانی مثانه می شود. مثانه ای که به درستی پر می شود و به درستی تخلیه نمی شود، تکرر ادرار، درد کلیه، عفونت ادراری و رفلاکس ادرار از علائم آن است. افراد مسن کوچک خیلی سریعتر پر می شوند، که در افراد مسن رایج است. یکی دیگر از علائم رایج در بین کودکان و بزرگسالان بی اختیاری ادرار و شب ادراری است.

رفتار

تشخیص صحیح نوع بی اختیاری ادرار مهمترین مسئله برای درمان موفقیت آمیز است. اگر به اورولوژیست مراجعه کنید و علائم خود را به طور کامل توضیح دهید، پزشک ممکن است از آزمایش های مختلفی مانند نوار ادرار و نوارهای مثانه برای تعیین نوع بی اختیاری ادرار و نحوه درمان آن و همچنین توضیح علل آن استفاده کند. بی اختیاری را می توان با درمان های مختلفی از جمله داروها، درمان های سرپایی مانند فیزیوتراپی (تمرین هایی برای تقویت عضلات کف لگن) و در موارد شدید، جراحی کامل درمان کرد.

زندگی سالم همراه با تغذیه کافی و فعالیت ورزشی کافی از دوران نوجوانی برای دختران و فعالیت بدنی مناسب پس از ازدواج و بارداری می تواند از بی اختیاری ادرار در سالمندان پیشگیری کند. رژیم غذایی سرشار از ویتامین C باعث تقویت عضلات کف لگن و جلوگیری از بی اختیاری ادرار می شود.

ابتلا به دیابت یکی از علل بی اختیاری ادرار در افراد است.

در این افراد به دلیل اثرات افزایش قند خون بر روی سیستم عصبی مجاری ادراری می تواند با ایجاد اختلال در عملکرد مثانه منجر به بی اختیاری ادرار شود که نیاز به اقدامات کامل برای تشخیص و درمان در این ناحیه نیز دارد. در این حالت بیماران سیستم عصبی مانند بیماران ام اس که دچار ضایعات نخاعی شده اند باید توسط متخصص ارزیابی کامل شوند.

شب ادراری در کودکان

اختلال عملکرد مثانه و بی اختیاری ادرار دو دسته متفاوت هستند. بی اختیاری ادرار در طول روز اتفاق می افتد، در حالی که شب ادراری همانطور که از نام آن پیداست در شب رخ می دهد، اما هر دو نشان دهنده اختلال عملکرد مثانه هستند. در اثر تماس نامناسب، کودک منقبض می شود و انقباضات غیر ارادی کف لگن باعث اسپاسم، تخلیه ناقص و سرریز ادرار می شود.


[ بازدید : 371 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 6 بهمن 1402 ] [ 11:35 ] [ خلاصه نویس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر