اسکنر سه بعدی



انتخاب بهترین اسکنر سه بعدی دغدغه همه افرادی است که نیاز به تصاویر سه بعدی باکیفیت از اشیا و محصولاتی دارند که می خواهند در پروژه های خود پیاده سازی کنند. اسکنر سه بعدی دستگاهی است که می تواند یک شی یا محیط را با جزئیات کامل سه بعدی اسکن کند. اما این ترفند چه فایده ای دارد؟ اگر قصد دارید محصولی را پرینت سه بعدی کنید، ابتدا باید آن را اسکن کنید. این دستگاه عمدتاً برای ساخت بازی و اهداف سرگرمی استفاده می شود. البته کاربردهای زیادی در هنرهای معماری، پزشکی و مهندسی دارد.

بنابراین می توان گفت که خرید اسکنر سه بعدی فرآیندی است که در آن می توان تمامی داده های لازم برای گرفتن یک تصویر دیجیتالی سه بعدی از یک شی را جمع آوری کرد. این فرآیند به توسعه پروژه های سه بعدی به راحتی کمک می کند. با ترکیب اسکن سه بعدی و پرینت سه بعدی می توان قطعات و محصولات مهم و کاربردی را به راحتی مدل سازی و بازسازی کرد.

اسکن سه بعدی به سه روش قابل انجام است. اجسام را می توان به صورت سه بعدی با استفاده از اسکن سه بعدی، اسکن نور ساختار یافته و اسکن فتوگرامتری اسکن کرد. سپس با روش کار و انواع اسکنرها آشنا می شویم.

کاربرد اسکنر سه بعدی چیست؟

برای کار با چاپگر سه بعدی به یک فایل طراحی سه بعدی نیاز دارید. برای تهیه فایل طراحی قالب مورد نظر دو راه حل اصلی وجود دارد. ابتدا با استفاده از نرم افزارهای طراحی سه بعدی مانند Solidworks، Catia، Zbrush، Martix و سایر نرم افزارهای مهندسی، مدل سازی سه بعدی را با ابعاد دقیق انجام می دهیم.

راه حل دوم استفاده از یک اسکنر باکیفیت با قیمت مناسب برای اسکن خوب مدل مورد نظر است. به این ترتیب مدل و قطعات فیزیکی مورد نظر را به صورت سه بعدی کامل اسکن می کنید. اسکنر با استفاده از نرم افزار مخصوص اسکنر سه بعدی یک فایل طراحی را در اختیار شما قرار می دهد. اکنون بدون نیاز به طراحی و اندازه گیری دقیق; می توانید یک فایل سه بعدی داشته باشید و همان فایل را به یک مدل سه بعدی جدید تبدیل کنید.

علاوه بر این همانطور که گفته شد این دستگاه در زمینه های مختلف هنری، صنعتی، پزشکی و ... نیز کاربرد دارد که می توان از آن برای ساخت بازی و تولید محصولات دندانپزشکی و ... استفاده کرد.

انواع اسکنرهای سه بعدی

فناوری های مورد استفاده در اسکنرهای سه بعدی اسکن تماسی و غیر تماسی است. در حالت اول اسکنر با لمس کامل مدل یا شیء را اسکن کرده و تصویری سه بعدی از آن ارائه می دهد. در حالت دوم یا غیر تماسی با کمک انکودرهای چرخشی چندین لنز را به سمت مدل هدایت می کند تا با استفاده از لیزر از آن تصویربرداری کنند. و در نهایت یک تصویر سه بعدی از شی مورد نظر ارائه می دهد.

در دسته بندی دیگر، انواع اسکنر را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: دسته اول به اسکن سر و بدن می پردازد و برای ایجاد اندام ها و اندام های مصنوعی استفاده می شود. این اسکنرها را می توان در مراکز درمانی مانند کلینیک های دندانپزشکی و آزمایشگاه های دندانپزشکی یافت. دسته دوم، حوزه ساخت قطعات و محصولات است که در آن می توان تصاویر سه بعدی را از مدل ها با استفاده از نرم افزارهای ویژه ای که در تولید و مرمت محصولات و پرینت سه بعدی واقعی استفاده می شود، ایجاد کرد. این مدل در صنایع مختلفی کاربرد دارد و می توان از آن برای اسکن چوب، مجسمه سازی، مبلمان، صنایع نظامی و خودروسازی و ... استفاده کرد. مزیت استفاده از اسکنر سه بعدی این است که فرآیند ایجاد تصویر سه بعدی را ساده می کند و می تواند تصاویر سه بعدی بسیار دقیق را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهد.

معتبرترین برندهایی که اسکنرهای سه بعدی تولید می کنند

شرکت های معروف و معروفی در دنیا وجود دارند که اسکنرهای سه بعدی تولید و ارائه می کنند. از شرکت های پیشرو در این زمینه می توان به Shining 3D، Artec Eva، Steinbichler، Thunk3D و غیره اشاره کرد. گروه آذرین نماینده رسمی برخی از این شرکت ها در ایران می باشد.

خرید اسکنر سه بعدی

هنگام خرید همه محصولات باید به دو نکته توجه کنیم. ابتدا ما هدف خرید محصول هستیم و می خواهیم بدانیم که آیا این محصول نیازهای ما را برآورده می کند یا خیر؟ و سوال دوم این است که بهترین محصول برای ما با بودجه مورد نظر چیست؟

در هنگام خرید اسکنر سه بعدی باید به مشخصات فنی و عملکرد دستگاه نیز توجه کرد. از دیگر نکات مهم می توان به دقت و وضوح دستگاه، ابعاد ناحیه مورد اسکن و رنگی بودن خروجی اشاره کرد. به دلیل نوسانات شدید ارز، قیمت اسکنرهای سه بعدی در ایران نیز دارای نوسانات زیادی است، اما از 50 میلیون تا صدها میلیون متغیر است. انواع اسکنرهای سه بعدی را می توانید در مجموعه آذرین تک تهیه کنید. اگر قبل از خرید نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان ما در اینجا هستند تا به تمام سوالات شما پاسخ دهند.

قیمت اسکنر سه بعدی

انواع مختلفی از اسکنرهای سه بعدی در بازار وجود دارد. هر نوع ویژگی های خاص خود را دارد. کیفیت، مشخصات و برند سازنده دستگاه تاثیر مستقیمی بر قیمت اسکنر سه بعدی دارد. بنابراین در هنگام خرید و سفارش این محصول باید نیازها و اهداف خود را برای تهیه این دستگاه در نظر بگیرید. بنابراین می توانید بهترین و مناسب ترین نوع اسکنر را با توجه به نیاز و قیمت خود تهیه کنید. مجموعه ما انواع اسکنرها را ارائه می دهد. با قیمت های مختلف که می توانید با بررسی آنچه می خواهید انتخاب کنید.

نکات مهم برای خرید اسکنر سه بعدی

خرید هر محصولی به معنای آسان کردن کار است. هنگام خرید اسکنر سه بعدی باید به نکات مهمی توجه داشت تا بتوانید با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین اسکنر سه بعدی را خریداری کنید. نکات زیر هنگام خرید هر نوع اسکنر آوافرهنگ مهم است:

اسکنر مورد نظر خود را با توجه به آنچه می خواهید اسکن کنید انتخاب کنید، نوع و اندازه آن مهم است.

چند بار و چند بار در روز یا ماه می خواهید از اسکنر سه بعدی استفاده کنید؟

اندازه قطعات یکسان یا متفاوت است می تواند بر نوع اسکن سه بعدی تأثیر بگذارد.

مواد سطوح اجسام یا قطعات نیز می تواند بر انتخاب نوع اسکنر تأثیر بگذارد.

همچنین ایستادن یا حرکت سوژه در انتخاب نوع ویروس تاثیر مستقیم دارد.

جدا از تمام نکات ذکر شده می توان به یک نکته مهم دیگر اشاره کرد. انواع مختلفی از اسکنرهای سه بعدی با قیمت های متفاوت در بازار موجود است و به راحتی می توان به آنها دسترسی داشت. اما دقت کنید که نوع اسکنر را از مجموعه یا فروشگاهی اثبات شده انتخاب و خریداری کنید تا علاوه بر خرید یک اسکنر سه بعدی اصلی و با کیفیت از خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوید.


[ بازدید : 11064 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 28 آبان 1402 ] [ 8:58 ] [ خلاصه نویس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر