بیمه از کار افتادگی درکانادا


پیش از این به طور مفصل در خصوص بیمه در کانادا و شرایط آن توضیحاتی خدمت شما مخاطبان گرامی ارایه دادیم. در مقاله "بیمه در کانادا" به طور خلاصه انواع بیمه‌ها را معرفی کردیم.
اکنون در چند مقاله مختلف، به تفصیل در خصوص انواع بیمه‌ها توضیحاتی ارایه خواهیم داد.
در این مقاله به سراغ بیمه از کارافتادگی می‌رویم. با ما همراه باشید.
تصمیم بگیرید که آیا به بیمه از کارافتادگی نیاز دارید یا خیر

بیمه از کار افتادگی می‌تواند به شما و خانواده شما در برابر بیماری و یاحادثه‌ای غیر منتظره که باعث می‌شود نتوانید کار کنید و درآمد داشته باشید، کمک کند.
به طور کلی بیمه از کار افتادگی بین 60 تا 85 درصد از درامد عادی شما، تا حداکثر مبلغ، را برای مدت مشخصی جایگزین می‌کند. این جایگزینی درآمد در صورتی ممکن است که بیمه شده شرایط زیر را داشته باشد:

  • به طور موقت نتواند کار کند
  • به دلیل یک آسیب یا بیماری به طور دائمی از کار افتاده شود
در اینجا "دائمی" به ماهیت از کار افتادگی اشاره دارد.
این مورد بدین معنا نیست که تا پایان عمر مزایای بیمه را دریافت خواهید کرد.
بسیاری از کارفرمایان بیمه از کارافتادگی را ارایه می‌دهند. با این حال می‌توانید بیمه از کارافتادگی خود را از طریق یکی از نمایندگی‌های بیمه عمر و سلامت دریافت کنید.
اگر دارای شغل آزاد هستید نیز می‌توانید بیمه از کارافتادگی را دریافت کنید تا در صورت عدم توانایی در کار کردن، بسیاری از هزینه‌های کسب و کار شما پوشش داده شود.
هنگام خرید بیمه از کارافتادگی به چه مواردی توجه کنیم
اگر قصد تهیه بیمه از کارافتادگی را دارید، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • با کارفرمای خود مشورت کنید تا ببینید آیا از قبل تحت پوشش بیمه از کارافتادگی گروهی کارفرمای خود قرار گرفته‌اید
  • تحقیق کنید، به خصوص اگر می‌خواهید به صورت خصوصی اقدام به تهیه بیمه از کارافتادگی کنید
در صورت امکان بیمه از کار افتادگی گروهی را از طریق اتحادیه‌ها، اصناف، انجمن‌های حرفه‌ای و یا فارغ‌التحصیلان در نظر داشته باشید. حق بیمه در این نوع از پوشش بیمه‌ای معمولاً با افزایش سن بالاتر می‌رود. همچنین باید هر چند سال یک بار بیمه خود را تمدید کنید.
بیمه از کارافتادگی کوتاه مدت

بیمه از کارافتادگی کوتاه مدت در صورتی که بیمار باشید و یا صدمه دیده باشید، تا 6 ماه مزایایی را به شما ارایه می‌دهد.
اگر کارفرمای شما برنامه از کارافتادگی کوتاه مدت داشته باشد، ادعای شما باید بر مبنای برنامه از کارافتادگی که تحت پوشش آن هستید باشد.
کارفرمایان ملزم به ارایه مرخصی استعلاجی نیستند و در این مورد هر کارفرما بسته به تصمیم خودش متفاوت عمل خواهد کرد.
برای اطلاع از جزییات برنامه خود از جمله سیاست‌های زمان بیماری یا تعطیلات که ممکن است اعمال شوند، با کارکنان منابع انسانی کارفرمای خود صحبت کنید.
اگر شما تحت پوشش بیمه از کارافتادگی کوتاه مدت نیستید و کارفرمای شما نیز آن را ارایه نمی‌دهد، ممکن است واجد شرایط دریافت مزایای بیماری بیمه اشتغال (EI) باشید.

برای اینکه واجد شرایط مزایای بیماری EI باشید، باید موارد زیر را داشته باشید:
  • معمولاً باید تمام مرخصی‌های استعلاجی خود را استفاده کرده باشید
  • بر اساس ساعت کاری، به اندازه کافی کار کرده باشید


بیمه از کارافتادگی بلند مدت

مزایای بیمه از کارافتادگی بلند مدت عموماً هنگامی شروع می‌شوند که مزایای زیر به پایان می‌رسند:
  • بیمه از کارافتادگی کوتاه مدت
  • مزایای مرخصی استعلاجی از کارفرمای شما
  • مزایای EI

اکثر برنامه‌های از کارافتادگی بلند مدت 60 تا 70 درصد از درآمد عادی شما را جایگزین خواهند کرد.
هر برنامه از کارافتادگی با دیگر برنامه‌ها متفاوت است. در صورتی که نتوانید به شغلی که پیش از کارافتادگی داشته‌اید برگردید، برخی از برنامه‌ها ممکن است مزایای از کارافتادگی را تا دو سال به شما ارایه دهند.
پس از دو سال، تنها در صورتی که نتوانید در هیچ شغل دیگری مشغول به کار شوید، می‌توانید به دریافت مزایای این بیمه ادامه دهید.
تعریف از کارافتادگی در بین شرکت‌های بیمه‌ای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. این تعریف حتی می‌تواند در برنامه‌های بیمه‌ای مختلف از یک شرکت نیز متفاوت باشد.
برخی از برنامه‌های از کارافتادگی ممکن است شما را ملزم کنند تا در برنامه توانبخشی شرکت کنید تا در صورت امکان بتوانید پس از بهبودی به کار خود بازگردید. برای اینکه بدانید تعریف از کارافتادی از نظر شرکت بیمه و یا نماینده بیمه‌ای که از ان خرید می‌کنید چیست، با مدیران آن‌ها صحبت کنید.
هرگونه شغلی
معنی طرح "هرگونه شغلی" این است که شما تنها در صورتی می‌توانید از مزایای از کارافتادگی برخوردار شوید که به طور کلی قادر به انجام هیچ کاری نباشید.
این مورد بدین معنی است که بیماری یا آسیب‌ها، شما را از انجام وظایف هر شغلی که به طور منطقی مناسب با آن است، باز می‌دارند.
اگر بتوانید بر اساس تجربه، آموزش و تحصیلات خود، در شغلی متفاوت از شغلی که پیش از از کارافتادگی مشغول به آن بودید کار کنید، واجد شرایط دریافت مزایا نخواهید بود.
شغل منظم یا شخصی
معنی طرح "شغل منظم یا شخصی" این است که اگر نتوانید وظایف اصلی مربوط به شغل خود را بعد از شروع از کارافتادگی انجام دهید، مزایایی دریافت خواهید کرد.
حتی اگر بتوانید بر اساس آموزش، تجربه و تحصیلات خود، در شغلی متفاوت از شغلی که پیش از از کارافتادگی مشغول به آن بودید کار کنید، همچنان مزایایی دریافت خواهید کرد. اگر در زمینه‌ای متفاوت مشغول به کار شوید، برخی بیمه نامه‌ها اجازه نمی‌دهند که مزایا دریافت کنید و برخی بیمه نامه‌ها نیز میزان مزایا را کاهش می‌دهند.
در بیمه نامه‌های گروهی، روند معمول این است که بیمه نامه‌ها برای یک دوره زمانی مشخصی دارای برنامه‌ی شغلی منظم یا شخصی هستند.
برنامه‌های مربوط به مشاغل شخصی که هیچ‌گاه از نظر تعریف تغییر نمی‌کنند، اغلب به صورت جداگانه خریداری می‌شوند و معمولاً هزینه‌ی آن‌ها بیش از سایر برنامه‌های شغلی می‌باشد. اگر شغلی تخصصی دارید که در صورت مشغول شدن در زمینه‌های دیگر شغلی با کاهش چشمگیر میزان دستمزد مواجه خواهید شد، ممکن است بخواهید یک برنامه شغلی شخصی را برای خود در نظر بگیرید.
سایر منابع مزایای از کارافتادگی

ممکن است شما در این بین واجد شرایط دریافت مزایای طرح بازنشستگی کانادا (CPP) و طرح بازنشستگی کبک (QPP) باشید تا در صورت عدم توانایی برای کار کردن، از این طریق کسب درآمد کنید.
مزایای از کارافتادگی CPP و مزایای از کارافتادگی QPPدر دسترس افرادی است که در این برنامه‌ها مشارکت داشتند و به دلیل ناتوانی و از کارافتادگی قادر به کار منظم در هیچ شغلی نیستند.
جبران مزایا

هر گونه مزایایی که از یک طرح بیمه دریافت می‌کنید می‌تواند درآمد شما را از یک طرح بیمه دیگر جبران کند. اگر چندین برنامه بیمه دارید، درآمد شما در دوره از کارافتادگی معمولاً بیشتر از 60 تا 85 درصد از حقوق معمولی نخواهد بود.
بسیاری از برنامه‌های بیمه از کارافتادگی طولانی مدت، به محض شروع به دریافت از سایر منابع درآمد از کارافتادگی، مبلغ مزایای دریافتی شما را کاهش می‌دهند. با مدیر طرح بیمه یا نماینده بیمه خود مشورت کنید تا از نحوه مدیریت برنامه جبران مزایا مطلع شوید.

مزایای بیمه از کارافتادگی و مالیات

به طور کلی اگر تمام مبلغ حق بیمه معلولیت را خودتان پرداخت کنید، مزایای از کارافتادگی شما معاف از مالیات خواهد بود. این موضوع ممکن است درآمد شما را در هنگام از کارافتادگی به دستمزد فعلی شما نزدیک کند.
اگر کارفرمای شما تمام و یا بخشی از حق بیمه از کارافتادگی بپردازد، مزایای از کارافتادگی شما مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.
آنچه باید در هنگام خرید بیمه از کارافتادگی بپرسید

هنگام خرید بیمه از کارافتادگی مطمئن شوید که در خصوص موارد زیر اطلاع کافی بدست می‌آورید. اگر در مورد موضوعی سوالی برای شما بوجود آمده است، حتماً از مدیر بیمه و یا نماینده بیمه خود در مورد آن مشورت کنید.
شرایط و مقررات کلی
  • برنامه بیمه، از کارافتادگی را چگونه تعریف می‌کند
  • آیا موارد استثنای وجود دارد؟
  • آیا از قبل شروطی در برنامه بیمه وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع باشید یا خیر؟
حق بیمه

  • هزینه این بیمه نامه چقدر خواهد بود؟
  • آیا همچنان در هنگام زندگی با وضعیت از کارافتادگی نیاز به پرداخت حق بیمه خواهید داشت یا خیر؟
مزایا

  • مقدار پولی که هر ماه دریافت می‌کنید
  • آیا مزایا مشمول مالیات می‌شوند؟
  • آیا مزایا در صورت تورم در اقتصاد، تعدیل خواهند شد؟
  • برای شروع به دریافت مزایا چقدر باید صبر کنید؟
  • آیا این طرح بیمه شامل مزایای ناتوانی‌ها و از کارافتادگی‌های جزیی خواهد شد؟
  • آیا می‌توانید پوشش خود را بدون معاینه پزشکی افزایش دهید؟
برنامه‌های فردی

  • آیا این بیمه نامه "قابل تجدید تضمینی" است؟ بدین معنی که شما معمولاً بدون نیاز به داشتن شواهد اضافی، حق تمدید بیمه نامه را دارید
برنامه‌های گروهی


[ بازدید : 189 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 30 شهريور 1401 ] [ 11:43 ] [ خلاصه نویس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر