بک لینک کامنتی یا (Comment Backlink) چه مزیتی برای سایت ما دارد؟


بک لینک کامنتی یا (Comment Backlink) رو احتمالاً خیلی از شما دوستان می شناسید. اما سعی کردیم در این مطلب به طور دقیق تری لینک سازی در کامنت ها رو بررسی کنیم.

بک لینک کامنتی یعنی چی؟

وقتی شما در بخش نظرات سایت ها یا همان دیدگاه ها، نظری درج می کنید یا به اصطلاح کامنت می گذارید، اگر در محتوای دیدگاه شما، لینکی هم درج کنید، شما یک بک لینک کامنتی از اون سایت دریافت کردید. البته خیلی از سایتها اجازه درج لینک در محتوای کامنت های خودشون رو نمی دن و بعضی از سایت ها هم با شرایطی خاص این امکان رو فراهم می کنند.

انواع لینک ها در بک لینک های کامنتی

لینک های کامنتی نوفالو (nofollow)

معمولاً لینک های خروجی وب سایت ها نوفالو هستند. در مورد انواع لینک قبلا به طور کامل توضیح دادیم. اگر با این مورد آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا مبحث آشنایی با انواع لینک هارو ملاحظه بفرمایید

کامنت بک لینک follow (فالو)

کم پیش میاد که سایتی لینک های خروجی خودش خصوصا در بخش کامنت های سایت رو فالو قرار بده. حتماً می دونید که وقتی سایتی به منبعی اشاره می کنه، یعنی به نوعی قصد داره به اون منبع استناد کنه. بنابراین اگر لینکی فالو از سایتی در سایت شما قرار بگیره، به این معناست که شما کراول شدن این سایت رو تایید کردید و اون سایت رو منبع معتبری معرفی می کنید.

اگر خلاف این مورد باشه و سایت مقصد، سایتی اسپم یا نامناسب باشه، احتمال این که از اعتبار شما هم کاسته بشه زیاد هست.

بک لینک کامنتی کاربر محور (ugc)

این حالت معمولا بهترین حالتی هست که برای بک لینک کامنتی می تونیم در نظر بگیریم. چون لینک های ugc لینک هایی هستند که کاربران درج کردند و چون نظرات متعلق به کاربران هست، بهتره لینک های این بخش از نوع ugc باشند. با این کار مسئولیت مقصد لینک رو از دوش خودتون بر می دارید.

اهداف لینک سازی کامنتی

لینک سازی در کامنت معمولا به اهداف خاصی انجام می شه که چند مورد رو ذکر می کنیم.

بک لینک کامنتی (comment backlink)
بک لینک کامنتی (comment backlink)

ساخت comment backlink به صورت طبیعی

گاهی ما هدف خاصی از درج بک لینک در کامنت ها نداریم و صرفا به دلیل نیازی که احساس می شه، لینکی در محتوای کامنت قرار می دیم. چون ممکن هست افرادی با هدف لینک سازی اقدام به درج لینک در نظرات سایت ها کنند که در این میان، بعضی بک لینک های کامنتی هم واقعا طبیعی ایجاد می شن و هدف لینک سازی و کسب رتبه در نتایج گوگل شاید اصلا به عنوان هدف برای این افراد مطرح نباشه یا به عنوان اولویت آخر محسوب بشه.

این روش جزو روش های با کیفیت در لینک سازی کامنتی محسوب می شه.

ساخت بک لینک کامنتی با هدف برند سازی

یکی دیگه از اهداف لینک سازی کامنتی اینه که برای سایت خودمون برند سازی کنیم. این می تونه با ایجاد یک جو چالشی در بخش نظرات سایت های پر بازدید باشه. به عنوان مثال می تونید با اسم برند سایتتون که به سایت شما لینک شده، موضوعی رو در مورد اون صفحه به چالش بکشید و نظر بقیه کاربرهارو به خودتون جلب کنید.

البته در لینک سازی کامنتی باید خیلی به کیفیت متنی که می نویسید و پیامی که می ذارید دقت کنید. به همون میزان که لینک سازی در نظرات می تونه روی برند تاثیر مثبت بذاره، می تونه به ضرر شما هم تمام بشه.

این روش رو هم می تونیم جزو روش های با کیفیت در ایجاد بک لینک های کامنتی بدونیم.

لینک سازی در کامنت با هدف افزایش سرعت ایندکس

خیلی از مواقع ممکن هست برای سریع تر ایندکس شدن صفحات سایت یا رپورتاژهای خودتون تصمیم بگیرید که در سایت های مختلف کامنت درج کنید و لینک سایت یا رپورتاژتون رو قرار بدید. باید خدمتتون عرض کنیم که این روش گرچه روش مناسبی به نظر می رسه اما باید با احتیاط و صحیح انجام بشه.

منبع:

https://neshoonet.ir/comment-backlinks/


[ بازدید : 15032 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 29 فروردين 1401 ] [ 12:00 ] [ خلاصه نویس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر